Pakiet RODO dla żłobka/przedszkola

799,00  (649,59  netto)

Najniższa cena z 30 dni: 799,00 .

Kupując nasz pakiet dokumentacji masz gwarancję, że poradzisz sobie z wprowadzeniem RODO do firmy samodzielnie. 

Pakiet RODO dla żłobka/przedszkola

Ochrona danych osobowych w placówkach opiekuńczych to szczególne wyzwanie – dotyczy bowiem informacji o dzieciach, które wymagają wyjątkowej troski i najwyższych standardów bezpieczeństwa. Zarówno żłobki, jak i przedszkola – publiczne oraz prywatne – muszą w razie kontroli Urzędu Ochrony Danych Osobowych wykazać, że przetwarzają dane zgodnie z RODO.

Nasz pakiet RODO dla placówek opiekuńczych to:

  • kompletna dokumentacja dostosowana do specyfiki żłobków i przedszkoli,

  • praktyczna instrukcja krok po kroku, jak wdrożyć przepisy w codziennej pracy,

  • zestaw najważniejszych informacji, które pozwolą Ci uniknąć błędów i kar,

  • narzędzie, które pomoże Ci wykazać zgodność z prawem podczas każdej kontroli.

Zadbaj o bezpieczeństwo danych najmłodszych oraz spokój swój i rodziców – wdrożenie RODO z naszym pakietem jest szybkie, proste i skuteczne.

Masz pytania? Zawsze możesz je skonsultować z naszym prawnikiem na darmowej konsultacji online, którą otrzymujesz w cenie pakietu.

Instrukcja? Dostaniesz ją przy zakupie pakietu. Dokumenty otrzymasz od razu po zaksięgowaniu płatności.

Pakiet RODO dla żłobka/przedszkola to:

  1. Rejestr czynności przetwarzania
  2. Analiza ryzyka
  3. Polityka prywatności
  4. Klauzule informacyjne dla kontrahentów/klientów
  5. Klauzula informacyjna – rekrutacja
  6. Informacja o przetwarzaniu danych dla pracowników
  7. Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
  8. Upoważnienie do wejścia w obszar przetwarzania danych
  9. Zgoda na wykorzystanie wizerunku
  10. Umowa powierzenia przetwarzania danych
  11. Ankieta dla podmiotu przetwarzającego 
  12. Ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania
  13. Wykaz procesorów
  14. Protokół naruszenia ochrony danych
  15. Rejestr naruszeń ochrony danych
  16. Klauzula informacyjna: monitoring
  17. Wniosek o rozporządzanie danymi osobowymi
  18. Rejestr kategorii czynności przetwarzania
  19. Pozostałe zgody i klauzule informacyjne
  20. Checklisty oraz materiały pomocnicze

Dodatkowo otrzymasz:

Ten pakiet jest dla Ciebie, jeśli:

  • prowadzisz przedszkole
  • prowadzisz żłobek
  • pracujesz na stanowisku dyrektora w ww. placówkach
  • pracujesz na stanowisku IOD w ww. placówkach

Sprawdź opinie naszych klientów

Dokumentacja RODO w żłobku / przedszkolu

Wdrożenie RODO w żłobku / przedszkolu

Placówki opiekuńczo-edukacyjne, takie jak żłobki i przedszkola, każdego dnia przetwarzają dane osobowe dzieci, ich rodziców oraz pracowników. Ze względu na wrażliwy charakter tych informacji, wdrożenie RODO to nie tylko wymóg prawny, ale też kluczowy element zapewnienia bezpieczeństwa i zgodności z przepisami o ochronie danych.

Brak odpowiednich procedur i dokumentacji może skutkować surowymi sankcjami – nawet do 20 mln euro lub 4% rocznego obrotu, a w przypadku placówek publicznych do 100 tys. zł.

Najczęściej przetwarzane dane w żłobkach i przedszkolach:

  • Dane dzieci – imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, adres, dane medyczne (np. alergie, choroby przewlekłe), informacje o rozwoju i postępach edukacyjnych.

  • Dane rodziców/opiekunów – imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, informacje o władzy rodzicielskiej.

  • Dane kadry pedagogicznej i pracowników – dokumentacja kadrowa, umowy, wynagrodzenia, kwalifikacje, dane kontaktowe.

  • Dane dotyczące wycieczek i wydarzeń – listy uczestników, zgody na udział, dane osób upoważnionych do odbioru dziecka.

  • Nagrania z monitoringu – zapis z kamer CCTV stosowanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieci na terenie placówki.

Wdrożenie RODO w żłobku lub przedszkolu to gwarancja zgodności z prawem, ochrony danych najmłodszych oraz pewności, że placówka jest przygotowana na każdą kontrolę.

Ryzyko braku wdrożenia RODO w żłobku / przedszkolu

  • Kary finansowe – nawet do 20 mln euro lub 4% rocznego obrotu, a w przypadku placówek publicznych do 100 tys. zł.
  • Coraz częstsze kontrole Prezesa UODO – urząd systematycznie monitoruje pod kątem przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.
  • Ryzyko wycieku danych klientów – może skutkować roszczeniami odszkodowawczymi, utratą reputacji oraz koniecznością kosztownego reagowania na incydent.
  • Wstrzymanie lub ograniczenie przetwarzania danych – decyzja UODO może sparaliżować kluczowe procesy biznesowe.
  • Koszty działań naprawczych – usuwanie skutków naruszenia, dodatkowe zabezpieczenia, obowiązek informowania osób, których dane dotyczą.
  • Utrata zaufania klientów i partnerów biznesowych – brak zgodności z RODO często skutkuje rezygnacją kontrahentów ze współpracy.

Najczęściej zadawane pytania

Po zakupie dokumentacji, zapoznaj się z nimi i jeśli potrzebujesz pomocy przy ich wypełnieniu, umów się na rozmowę z naszym prawnikiem. Po konsultacji postępuj zgodnie z instrukcjami, część dokumentów podpisują Twoi pracownicy, część wypełniasz sam, niektóre są do podpisania przez Twoich kontrahentów, w instrukcji jest też informacja który dokument należy zamieścić na Twojej witrynie internetowej.

Dokumenty RODO służą zapewnieniu ciągłości prawidłowego przetwarzania danych osobowych, w związku z tym, konieczna jest ich bieżąca aktualizacja.

Tak, po zakupie otrzymasz fakturę na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.

Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji złożonego przez Ciebie zamówienia.